Podnieś ciśnienie oleju zanim dojdzie do awarii

Krzywa ciśnienia oleju silnikowego
Jeśli posiadasz Audi lub Volkswagena 3,0 TDI wyprodukowane po 2013 roku,

to w Twoim samochodzie, najprawdopodobniej jest silnik EA897evo, w którym znajduje się pompa oleju o zmiennej wydajności i jest obniżone ciśnienie oleju silnikowego.

Sprawdź czy w Twoim samochodzie jest taki silnik. Odczytaj oznaczenie silnika z naklejki.

Możesz też podać nam VIN samochodu, sprawdzimy jaki silnik się w nim znajduje.

Jeśli masz silnik EA897evo i nikt wcześniej nie poprawił w nim ustawień ciśnienia oleju, to na pewno Twojemu silnikowi grozi zatarcie, z powodu zbyt niskiego ciśnienia oleju.

Zmiana ustawień ciśnienia oleju pomoże przedłużyć życie Twojego silnika.

Sprawdź jakie jest ciśnienie oleju w Twoim silniku.

Odczytasz to każdym testerem diagnostycznym.

Obejrzyj film. Pokazujemy jak to zrobić.

Podniesienie ciśnienia oleju wykonujemy na poczekaniu (trwa to około pół godziny).

Na powyższym filmie pokazuję jak to robimy.

Podnosząc ciśnienie oleju uratujesz silnik przed zatarciem i ogromnymi kosztami naprawy.

Na czym polega problem z ciśnieniem oleju

Sterowanie ciśnieniem oleju

W jakim celu obniżono ciśnienie oleju ?

Obniżenie ciśnienia oleju przy niskich obrotach silnika, miało spowodować mniejsze zużycie energii potrzebnej do wytworzenia tegoż ciśnienia. Sposobem na zmniejszenie mocy potrzebnej do napędu pompy oleju jest zastosowanie pompy o regulowanej wydajności sterowanej przez komputer silnika.

Mniej energii zużytej przez pompę oleju, miało się przełożyć na poprawę emisji spalin.

Cały ten patent wprowadzono po to aby spełnić wymogi emisji spalin zgodne z normą EURO 6.

Zbyt niskie ciśnienie oleju doprowadza do zniszczenia silnika oraz turbosprężarki.

Tego chyba nikomu nie trzeba tłumaczyć.

Do naszego serwisu trafiają Audiki i Volkswageny 3,0 TDI, wyposażone w pompę oleju o zmiennej wydajności, w których silniki zatarły się przy przebiegu kilkadziesiąt tysięcy kilometrów !

Remont takiego silnika kosztuje od 30 tysięcy zł. wzwyż, w zależności jak mocno się zatarł.

Nowy silnik 3,0 TDI, bez osprzętu, kosztuje w zależności od modelu od 55 do 91 tysięcy zł.

Do tej kwoty należy oczywiście doliczyć koszt wymiany silnika i materiałów z tym związanych a często jeszcze dodać koszty regeneracji lub nowej turbosprężarki.

Koszt tej naprawy w ASO przekracza 100 tyś zł.

Ile u nas ? Przeczytaj do końca tą stronę.

Uratuj silnik 3,0 TDI przed zatarciem

Zatarty wał korbowy

Jeśli posiadasz Volkswagena lub Audi 3,0 TDI wyprodukowane po 2013 roku.

Masz pod maską tykającą bombę !
Jest nią zbyt niskie ciśnienie oleju.
Napraw to zanim Twój silnik się zatrze.
Niskie ciśnienie oleju, jest główną przyczyną zacierania się silników 3,0 TDI EA888 evo.

Obniżone ciśnienie oleju w silniku stosowane jest w wszystkich samochodach Volkswagen

Amarok i Touareg oraz Audi A4 A6 A7 A8 Q5 Q7 A8 z silnikami 3,0 TDI V6 generacji EA897evo.

Problem dotyczy kilkuset tysięcy właścicieli Audi i Volkswagenów wyprodukowanych po 2013 roku.

Dopiero w marcu 2020 roku koncern Vw zmienił ustawienia silnika podnosząc ciśnienie oleju.

Niestety ekologia wygrała z rozsądkiem i ciśnienie oleju w autach po 2020 roku nadal jest zbyt niskie. Naszym zdaniem ciśnienie oleju należało podnieść znacznie bardziej niż zrobili to konstruktorzy Vw.

Oprócz niskiego ciśnienia oleju przyczyną zatarcia silnika może być też rozcieńczenie oleju paliwem.

Poznaj nas lepiej

Dodatkowo proponujemy:

Transport samochodu

Odbierzemy Twój samochód do naprawy z dowolnego miejsca w Polsce i Europie

Samochód zastępczy

Na cały czas naprawy Twojego pojazdu możesz otrzymać samochód zastępczy

Skontaktuj się z nami

Masz pytania ?

Pomożemy Ci w podjąć decyzję.

Godziny 08:00-18:00

VAG-EXPERT

ul. Kolonia 19

43-430 Skoczów

Autorem i właścicielem tej strony jest: