to w Twoim samochodzie, najprawdopodobniej jest silnik EA897evo, w którym znajduje się pompa oleju o zmiennej wydajności i jest obniżone ciśnienie oleju silnikowego.
Sprawdź czy w Twoim samochodzie jest taki silnik. Odczytaj oznaczenie silnika z naklejki.
Jeśli masz silnik EA897evo i nikt wcześniej nie poprawił w nim ustawień ciśnienia oleju, to na pewno Twojemu silnikowi grozi zatarcie, z powodu zbyt niskiego ciśnienia oleju.
Sprawdź jakie jest ciśnienie oleju w Twoim silniku.
Odczytasz to każdym testerem diagnostycznym.
Podniesienie ciśnienia oleju wykonujemy na poczekaniu (trwa to około pół godziny).
Na powyższym filmie pokazuję jak to robimy.
Podnosząc ciśnienie oleju uratujesz silnik przed zatarciem i ogromnymi kosztami naprawy.
Obniżenie ciśnienia oleju przy niskich obrotach silnika, miało spowodować mniejsze zużycie energii potrzebnej do wytworzenia tegoż ciśnienia. Sposobem na zmniejszenie mocy potrzebnej do napędu pompy oleju jest zastosowanie pompy o regulowanej wydajności sterowanej przez komputer silnika.
Mniej energii zużytej przez pompę oleju, miało się przełożyć na poprawę emisji spalin.
Cały ten patent wprowadzono po to aby spełnić wymogi emisji spalin zgodne z normą EURO 6.
Tego chyba nikomu nie trzeba tłumaczyć.
Do naszego serwisu trafiają Audiki i Volkswageny 3,0 TDI, wyposażone w pompę oleju o zmiennej wydajności, w których silniki zatarły się przy przebiegu kilkadziesiąt tysięcy kilometrów !
Remont takiego silnika kosztuje od 30 tysięcy zł. wzwyż, w zależności jak mocno się zatarł.
Nowy silnik 3,0 TDI, bez osprzętu, kosztuje w zależności od modelu od 55 do 91 tysięcy zł.
Do tej kwoty należy oczywiście doliczyć koszt wymiany silnika i materiałów z tym związanych a często jeszcze dodać koszty regeneracji lub nowej turbosprężarki.
Koszt tej naprawy w ASO przekracza 100 tyś zł.
Obniżone ciśnienie oleju w silniku stosowane jest w wszystkich samochodach Volkswagen
Amarok i Touareg oraz Audi A4 A6 A7 A8 Q5 Q7 A8 z silnikami 3,0 TDI V6 generacji EA897evo.
Problem dotyczy kilkuset tysięcy właścicieli Audi i Volkswagenów wyprodukowanych po 2013 roku.
Niestety ekologia wygrała z rozsądkiem i ciśnienie oleju w autach po 2020 roku nadal jest zbyt niskie. Naszym zdaniem ciśnienie oleju należało podnieść znacznie bardziej niż zrobili to konstruktorzy Vw.
Oprócz niskiego ciśnienia oleju przyczyną zatarcia silnika może być też rozcieńczenie oleju paliwem.
Masz pytania ?
Pomożemy Ci w podjąć decyzję.
Godziny 08:00-18:00
VAG-EXPERT
ul. Kolonia 19
43-430 Skoczów